14 iul. 2010

Da, domle, ei sunt cei mai buni din lume... ESPANA, CAMPEON!

Buna tuturor... acest post este dedicat Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud 2010, sau "vuvuzelei sud-africane", cum imi placea sa o numesc acea perioada. Si iata ca a trecut, un nou ciclu de 4 ani, care a incoronat o noua regina mondiala a fotbalului. In premiera, de data aceasta. Spania.

Desi media spaniola aclama, cu 1 saptamana inainte de inceperea mondialului, ca Spania e cea mai buna echipa de la acest turneu final, dupa victoria impotriva Poloniei cu un umilitor si neverosimil 6-0, eu tot aveam dubii cu privire la castigarea titlului mondial de aceasta tara. 

Eu aveam favoritele mele, Brazilia, prima in cap de lista. Insa, vazand absenta lui Ronaldinho din lot, mi-am zis, Brazilia nu va castiga. Mi-am pus mai apoi mai sperantele pe Argentina, cu Messi, Aguero, Tevez, si multi alti jucatori foarte buni, Italia, care vroiam sa isi pastreze trofeul sau poate Olanda, si de ce nu o tara africana. Vazand cum au mers grupele, o doream pe Ghana campioana mondiala.

Spania, desi a inceput cu un esec, 1-0 in primul meci cu Elvetia, s-a redresat si nu si-a mai permis pasi gresiti, castigand tot. E drept a avut si un parcurs usor, dupa eliminarea Portugaliei in optimi, dupa 1-0. Paraguay-ul a fost victima sigura in fara "furiei roja", Germania ce o mai putea impiedica, insa nu s-a ridicat la nivelul lor. Si jocul rezultatelor a fost de partea lor. Eliminarea Argentinei de catre Germania in sferturile de finala a parut oarecum salvator, sa nu mai vorbim de eliminarea Braziliei de catre Olanda.

S-a ajuns la un careu de asi, Uruguay, Olanda, Spania si Germania. Olanda si-a respectat blazonul, reusind sa castige in fata Uruguay-ului lui Forlan, iar Spania a repetat isprava din Finala Campionatului European din 2008, cand a invins Germania.

Finala, a adus fata in fata doua echipe extrem de tehnice si valoroase, insa, cea mai buna a castigat.


Olanda si-a aratat coltii de cate ori a putut, insa Iker a facut minuni in poarta Spaniei  care a fost mai periculoasa si a meritat victoria. 

VIVA ESPANA! VIVA CAMPEONES!

Niciun comentariu: