12 dec. 2009

2012 - Sfarsitul lumii? Oare... asa sa fie?

Ieri, de fapt aseara, nu prea puteam dormi, si fiind si bolnavior,  mi-am zis: ce-ar fi sa ma uit la un film tare, nou! Si m-am tot gandit, cam la ce-as putea sa ma uit. Am zis: EVRIKA! ... 2012...

In dorinta mea arzatoare de a vedea acest film, mi-am cam tras teapa, singur. In loc de filmul 2012, am luat 2012 Doomsday. Si l-am urmarit pana la sfarsit, asteptand cu mare interes acele faze apocaliptice cu sfarsitul lumii.

In acest film, 2012 Doomsday, totul e o interpretare religioasa a sfarsitului lumii, intamplata undeva in Statele Unite si Mexic. Aici, se intampla lucruri ciudate: sunt alese cateva persoane de catre Dumnezeu, pentru a ajunge intr-o piramida mayasa, unde o femeie va trebuie sa nasca un copil, intruchipare a Sf. Fecioare, in mod contemporan.

Totusi exista si explicatia stiintifica ce duce la sfarsitul lumii: incetinirea vitezei de rotatie a Pamantului. Apar cutremure ce zguduie pamantul, se formeaza tornade, grindina si fenomene naturale nemaiintalnite pentru unele zone ale terrei de azi.  

Efectele speciale sunt cu ata alba cusute, pentru ca San Pietro, de exemplu, cand se naruie, cade de sus, dar si in fata, pe fatada. Nu asa se naruie o cladire, de sus in jos, ca si cum ar fi impins-o cineva cu un bobarnac, din partea din spate.

Unele personaje, 2 la numar, dupa ce fac un gest de binefacere (zboara cu avionul din SUA pana in Mexic pe furtuna cu tornade, si-l converteste cu totul pana la aterizare pe prietenul sau la credinta in  Iisus) respectiv, o mama de intoarcere la credinta a fiicei ei, dispar. Pamantul nu se distruge, e scapat in ultimul moment de nasterea copilasului, iar soarele straluceste din nou, happy end!



Mi-am dat repede seama ca nu era ce-am cautat. Am scos adevaratul, super-apocalipticul 2012. Acest film, e intr-adevar un film care prezinta un posibil raspuns la modul cum lumea noastra ar putea disparea. daca multe filme prezinta ca sfarsitul lumii vine din exteriorul planetei, din Univers, acesta ne spune ca lumea s-ar putea sfarsi datorita icalzirii scoartei terestre, si a topirii acesteia ca efect al unei explozii solare foarte puternice cumulate cu alinierea planetelor.

In acest film, totul e facut in foarte mare graba, la limita, de-a dreptul, personajele fiind puse uneori in pericol. Avioanele decoleaza la limita, cand nu mai au pista solida, cutremurele produc adancituri inimaginabile, oamenii se inghesuie sau platesc foarte scump pentru un bilet care sa le permita salvarea. Un film alert, cu actiune imprevizibila. mie unuia, mi-a placut... va las si pe voi sa decideti daca va uitati sau nu la el, dupa ce vizionati trailerul...



Pana la urma, in film e vorba despre lupta omuluiui cu natura, soarta, chiar cand acestea ii sunt potrivnice si incapatanarea omului de a se resemna ca va muri, uneori. Un CARPE DIEM! adevarat, cu actiune care tine spectatorul cu sufletul la gura. Vizionare placuta!

La sfarsitul filmului, care m-a pus serios pe ganduri, m-am gandit la oare cum e in viata de apoi, despre care invatatura crestina ne invata, incercand sa fac o corelatie despre ce simte  sufletul celui ridicat in eter in legatura cu trupul, ce se odihneste in tarina sau cum se simte trupul fizic fara suflet, in sicriu sau in groapa.

E drept ca in ultima vreme sfarsitul lumii pare tot mai aproape, deoarece oamenii devin tot mai rai, si distrugerea planetei devine iminenta. Noi, oamenii, suntem cel mai pericol la adresa planetei, pentru ca dintre toate fiintele si creaturile ei, noi suntem acea care ne distrugem incet-incet habitatul. Ne miram ca apar boli noi, uneori create in laborator, ne miram ca apar schimbari climaterice, si fenoene meteo neobisnuite sau ne]ntalnite unei arii geografice,  ca sunt specii de animale pe cale de disparitie. Omul, in setea lui de inavutire,  de detinere a puterii, ar fi in stare de orice. ABSOLUT ORICE! 

O zi placuta tuturor!

Niciun comentariu: