20 iul. 2009

Traim in Romania si adoptam aberatii... cica Prima Biserica Ateista

Aseara, in jurul orei 23.00, aruncam o privire pe site-ul www.ziare.com, in dorinta de a ma pune la curent cu ultimele stiri. Acolo am putut citi despre o "biserica" care se numeste Prima Biserica Ateista. Pai daca sunt atei, nu sunt o biserica, pentru ca biserica presune un grup de crestini, cu credinta in Dumnezeu. Acesti indivizi fiind atei, nu sunt o biserica, sunt un grup organizat de atei sau o organizatie.


Termenul de biserica, apare in antichitate si desemna comunitatea crestina dintr-un oras. El a fost asociat cladirii in care oamenii vin sa se roage lui Dumnezeu. Iisus spune clar Sf. Petru: "Tu esti Petru si pe aceasta piatra imi voi zidi Biserica mea...". Daca-l neaga pe Dumnezeu, nu sunt o biserica.

"Prima Biserica Ateista s-a format in jurul credintei ca stiinta si ratiunea formeaza baza vietii. Membrii ei transmit pe site-ul firstchurchofatheism.com ca "nu exista nimic in afara fenomenelor naturale. Gandirea este doar o functie a fenomenelor naturale. Moartea este completa si ireversibila. Avem incredere numai in umanitate, natura si faptele dovedite stiintific.

"Paul si Jacki McMaster, intemeietorii Primei Biserici Ateiste, spun ca aceasta era o necesitate si s-au gandit la infiintarea ei dupa ce s-au casatorit. Pentru ca au vrut sa elimine toate elementele religioase si sa puna accent pe juramintele pe care si le fac unul altuia, ceremonia lor nu a durat decat doua minute."

Cei doi au vrut sa le ofere altor atei ceea ce ei nu au avut la nunta, asa ca au creat un loc in care acestia sa fie hirotonisiti pe gratis sau sa gaseasca pastori pentru ceremonii laice. Peste 1.100 de preoti atei au fost hirotonisiti pana acum pe site-ul lor."
Articolul in intregime, aici, dati click.

Pe mine ma baga oarecum in confuzie aceasta asa-zisa biserica, sunt atei si au preoti.
Ateu = Adept al ateismului; persoană care neagă existența lui Dumnezeu și a oricărei divinități, conform DEX; Persoană care nu are o religie, care neagă orice divinitate, conform dictionarului de neologisme.

Deci ateii n-ar avea nevoie de preoti, daca neaga ori divinitate, si isi axeaza religia sau cultul doar pe fenomenele stiintifice ce pot fi explicate cu ajutorul stiintei.

Eu am fost curios si ma accesat acel site din articol, dat mai sus, dar n-am gasit nici o explicatie, nimic care sa ma lamureasca si pe mine. Doar de hirotonire de preoti se vorbeste. Si care e ritualul, hirotonirii, oare la ei?

Inca un argument e acela ca un preot primeste la hirotonire, dreptul de a celebra sfinte sacramente: botezul, miruirea, celebrarea liturghiei, maslul, acordarea euharistiei, aceea de a cununa religios,. Acesti "preoti", atei, care din acestea de mai sus le fac?

Nu fac reclama, Doamne fereste!, si nu indrum pe nimeni incolo, eu sunt un tanar crestin, greco-catolic, ci doar ca am citit si eu aceasta informatie, si m-am gandit sa impartasesc cu voi, daca nu stiati, sa va minunati. Eu unul si acum ma mir si citesc cu stupoare respectivul articol.

Si, culmea, cine e preot la aceasta "Biserica", fiul noii dne ministru al Tineretului sui Sportului, d-na Placinta. Nu sunt tipul de om care sa fac discriminare dupa criteriu de religie, dar mi se pare ABSURD!

Sursa: www.ziare.com

Niciun comentariu: