16 dec. 2016

EROII NU MOR NICIODATA! AMINTIRE VESNICA EROILOR REVOLUTIEI ROMANE

Wow! Au trecut deja 27 de ani de la inceputul Revolutiei Romane. In fiecare an, in aceste zile, ma iau furnicaturi pe sira spinarii, gandindu-ma la ideea ca, acum 27 de ani eu trebuia sa fiu la Timisoara. Oare daca as fi ajuns acolo, in orasul de pe Bega, in mijlocul evenimentelor, oare ce as fi facut? Sau ce am fi facut, impreuna cu parintii, familia, eu avand doar 8 anisori la acea data. 




Ceea ce incepea ca o revolta populara in masa impotriva regimului comunist ceausist, s-a dovedit a fi doar flama ce aprinde focul. Pentru tinerii care imi citesc blogul si nu stiu, evenimentele de la Timisoara din 1989, au inceput pe 15 decembrie, in Piata Maria, in fata casei parohiale a pastorului reformat Tokes Laszlo. Acesta daduse un interviu la DunaTV prin care critica regimul. Ceausescu a hotarat stramutarea acestuia de la Timisoara la Oradea, ca masura disciplinara. Timisorenii s-au mobilizat cu mic cu mare si au tinut piept Securitatii, opunandu-se chiar si cu pretul vietii acestei masuri. Acestei masuri li s-au adaugat nemultumirile fata de lipsa de alimente din magazine, libertatilor cetatenesti. Ce a urmat a fost o diversiune cu securisti inarmati deghizati in teroristi, oameni nevinovati raniti sau ucisi. Mortii au fost incinerati la Bucuresti, pentru a nu exista nicio dovada a incercarii de oprimare a revoltei populare de catre regim.


Desi initial un simbol al luptei impotriva regimului, Tokes Laszlo, e un om pe care l-am apreciat la inceput. Acum insa, el a cazut foarte jos in ochii mei, odata cu intrarea lui in politica si preluarea discursului sau extremist si revizionist, cu privire la Tratatul de la Trianon si Ungaria Mare. 


Istoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989

Eu cand ma refer la Revolutia Romana ma refer intotdeauna doar la evenimentele de la Timisoara, 15-22 decembrie 1989. Consider ca mutarea epicentrului evenimentelor la Bucuresti, desi necesar pentru inlaturarea regimului, cat mai ales preluarea baricadei de la Inter de catre Iliescu si acolitii lui, avand concursul Armatei, Militiei si Securitatii e o lovitura de stat ce a avut sprijinul agentiilor straine, ruse si americane. Ceausescu nu mai avea suportul rusesc, si asta se vazuse deja la inceputul lunbii decembrie, la sedinta membrilor Pactului de la Varsovia din 4 decembrie 1989 la Moscova. Ceausescu nu urma sa prinda anul nou in functie, conform spuselor lui Grigore Cartianu in cartea sa "Sfarsitul Ceausestilor...". 

Pentru victimele Revolutiei, respect si amintire eterna! 

Pro Musica - Timisoara 

Timisoara si evenimentele de acolo vor fi mereu in amintirea mea. Imi aduc aminte, copil fiind, mama vorbea pe 17 decembrie cu una dintre matusi la telefon, Florica. Cand aceasta a spus: "La Timisoara a inceput sa se traga!", convorbirea a fost intrerupta. Am trait acele zile cu spaima in suflet, nestiind nimic despre unchii, matusiile mele, verisorii mei, dar totodata cu speranta de  mai bine in suflet. 

Am citit mai tarziu in cartea "Timisoara. 16-22 Decembrie 1989" ca, Ceausescu avea de gand sa rada Timisoara de pe fata pamantului. Planul insa nu i-a reusit. 

RESPECT TIMISOARA! RESPECT EROILOR REVOLUTIEI! 

EROII NU MOR NICIODATA! 

Sursa foto si video Istoria Revolutiei: http://www.eroiinumor.ro 




Niciun comentariu: