25 nov. 2008

Politică, frate!

Azi am ales o temă destul de delicată, despre care să-mi exprim opinia. Despre politica în România şi alegerile uninominale ce se apropie, în acest sfârşit de săptămână, mai bine zis duminică.

Se spune că "politica e o târfă" şi că ea perverteşte pe cei care se implică în ea. Ei bine, eu sunt de acord cu votul unominal, cu reformarea clasei politice, cu promovarea tinerilor în politică, însă, nu şi cu ideea de a promova artiştii, actorii, doctorii pentru imaginea lor spre atragerea electoratului. Ei bine, eu cred că ar trebui făcut totul după sistemul "omul potrivit la locul potrivit".

Eu unul, sincer, nu-l văd pe Florin Călinescu (om, pe care de altfel îl admir, pentru francheţea cu care îşi exprimă ideile), parlamentar. Eu îl văd pe acest om, actor de profesie, jucând pe scenă.


De asemenea, pe dl. dr. Benedek Imre, nu-l văd în Parlament ( deşi respect foarte mult meseria ce şi-a ales-o, pentru că ştiu cât de greu e să fii doctor, cât ai de învăţat pentru ajunge unul.). Mi-l imaginez în spital, în halat alb, salvând vieţi, pentru că aceasta e meseria pentru care s-a pregătit şi în care s-a perfecţionat toată viaţa.


E drept că, pentru a face unele sisteme, cum sunt cel medical, învăţământul, cultura, să performeze, e nevoie de cineva din înăuntrul acestora, care să arate care sunt probleme concrete cu care se confruntă cei din sistemele mai sus menţionate.

Ce vor face dacă vor fi aleşi? vor fi nevoiţi patru ani de zile să renunţe la actorie, respectiv medicină, pentru a reprezenta populaţia care i-a ales. Şi nu cred că vor reuşi să se abţină, să nu urce pe scenă sau să intre în sala de operaţii, şi intră în conflict de interese.

Iar dacă nu vor reuşi să facă ceea ce şi-au propus sau au promis în campanie electorală, imaginea lor va avea de suferit, popularitatea de care se bucură acum sa scădea, şi vor fi puşi în faţa tirului de întrebări: de ce nu... .Părerea mea e că, pentru cei doi oameni menţionaţi mai sus locul cel mai potrivit nu e Parlamentul.

Aşa că: SĂ AIBĂ GRIJĂ CE-ŞI DORESC, POATE LI SE VA ÎNDEPLINI DORINŢA!



Niciun comentariu: