15 oct. 2008

În România asta nu există DREPTATE!

Probabil, vă amintiţi de cazul medicului Adi Cocoană, cel care a condus un Ferrari în Timişoara şi a reuşit să ucidă un om, simplu trecător pe trotuar? Ei, bine...

"Medicul suspectat de uciderea unui tanar de 29 de ani, pe care l-ar fi calcat cu un Ferrari scapat de sub control, poate fi eliberat pe cautiune! 5000 de lei este suma care il poate scoate pe Adi Cocoana de dupa gratii.

Singura lor speranta este, acum, ca procurorii sa faca recurs la hotararea magistratilor. Acestia din urma nici macar nu si-au motivat verdictul.

Procurorii mai au la dispozitie doua zile sa faca recurs la Tribunalul Timis. Este singura modalitate prin care Adi Cocoana poate ramane, in continuare, in arest, pana cand se va lua o hotarare irevocabila.

In caz contrar, medicul poate fi eliberat."... aunţă Ştirile Pro TV.


Oameni buni, doctorii când termină Facultatea de Medicină, depun un jurământ, prin care jură:

"Jur! Pe Apolo medicul pe Asclepios, pe Higia si Panaceea, pe toti zeii si zeitele, luandu-i ca martori, ca voi indeplini, pe cat ma vor ajuta puterile si priceperea, juramantul si legamantul care urmeaza.

Jur! Pe învăţătorul meu într-ale medicinii îl voi socoti deopotrivă cu cei care m-au adus pe lume, voi împărţi cu el averea mea şi, la nevoie, îi voi îndestula trebuinţele, pe copiii săi îi voi privi ca pe nişte fraţi şi, dacă vor dori să devină medici, îi voi învăţa fără plată şi fără să le cer vreun legământ.

Jur! Preceptele, lecţiile orale şi tot restul învăţăturii le voi împărtăşi fiilor mei, fiilor învăţătorului meu şi ucenicilor uniţi printr-o făgăduială şi printr-un jurământ, potrivit legii medicale, dar nimănui altcuiva.

Jur! Voi indura îngrijirea bolnavilor spre folosul lor, pe cât mă vor ajuta puterile şi mintea, şi mă voi feri să le fac orice rău şi orice nedreptate. Nu voi încredinţa nimănui otrăvuri, dacă-mi va cere, şi nici nu voi îndemna la aşa ceva; tot astfel nu voi încredinţa nici unei femei leacuri care să o ajute să lepede,

Jur! Îmi voi petrece viaţa şi îmi voi îndeplini meşteşugul în nevinovăţie şi curăţenie. Nu voi practica operaţia scoaterii pietrelor din băşica udului, lăsând-o în seama celor ce se ocupă cu acestea.

Jur! În orice casă aş intra, voi intra spre folosul bolnavilor, păzindu-mă de orice faptă rea şi stricătoare comisă cu buna ştiinţă, mai ales de ademenirea femeilor şi a tinerilor, liberi sau sclavi.

Jur! Orice aş vedea şi aş auzi în timp ce-mi fac meseria sau chiar în afara de aceasta, nu voi vorbi despre ceea ce nu-i nici o nevoie să fie destăinuit, socotind că, în asemenea imprejurări, păstrarea tainei este o datorie.

Jur! Dacă voi respecta acest legământ fără să-l calc, fie să mă bucur pe deplin de viaţă şi de meseria mea, pururi cinstit de ceilalţi; iar dacă îl voi nesocoti şi voi fi un sperjur merit să am o soartă dimpotrivă!

JUR, JUR, JUR!"...

să preţuiască viaţă şi să o apere cu toată puterea şi cunoştinţele pentru a apăra viaţa. Ce înseamnă oare " Îmi voi petrece viaţa şi îmi voi îndeplini meşteşugul în nevinovăţie şi curăţenie" sau "mă voi feri să le fac orice rău şi orice nedreptate"pentru Adi Cocoană? Eu sunt de părere că acest tânăr, oricât de potent financiar şi influent ar fi, n-ar trebui eliberat pe cauţiune, şi că ar trebui să stea bine la "mititica" şi să reflecteze asupra ceea ce a reuşit să facă.

De ce? Să mai omoare şi alţi oameni nevinovaţi? Mai bine stă acolo...

Se pare că medicul Adrian Cocoană e un sperjur... şi-şi merită soarta...PÂRNAIA... cel puţin 10-15 ani. El ştia că se află la volanul unui bolid, maşină de cursă, nu de oraş, ci de circuit, iar dacă o conduce în oraş, să o facă cu multă prudenţă.

Niciun comentariu: