7 oct. 2008

LA MULTI ANI!, bunicului meu....



Azi se implinesc 81 de ani de când un om minunat s-a nascut, în Ţara Oaşului. Acest om, ajuns la o vârstă atât de înaintatată e bunicul meu sau cum îmi place mie să-i zic, "tatăl meu bătrân"(pentru cine nu ştie "tată bătrân" e formula pt bunic în Ţara Oaşului). Trecut prin viaţă în adevăratul sens al cuvântului, orfan la 7 ani de ambii părinţi, slugă la ciobani şi bătut crunt cu cioca oierului pentru fiecare oaie lipsă, a înfrutat moartea, când o haită de 7 lupi a trecut pe lângă el, ultimul trecând pe lângă el, deşi îl văzuse, ascuns unde era, tată a 18 copii, 12 din prima căsnicie şi 6 din a doua... Ce mai vreţi? Vreţi mai multe... poate pe parcursul articolului.


Acum anii au trecut peste el, şi parcă îmi amintesc cu mult drag, că anul trecut, când el a împlinit frumoasa vârstă, rotundă de 80 de ani, ne-am adunat aproape toată familia să celebrăm acest lucru. Din cei 12 fraţi, au lipsit motivat 3, iar din ceilalţi 6 doar una, n-a putut răspunde prezent. În rest am fost toţi. Şi mi-aduc cu plăcere aminte, că am prins o zi faină cu soare, caldă...


Aşadar, cum am zis, tatăl meu bătrân are azi 81 de ani... Îi doresc multă sănătate, pentru că în acest moment acest lucru e cel mai important lucru pentru el. Anul acesta, pe14 iulie, tremuram cu toţii ca vărgile. Buniculmeu atrebuit să fie supus la o operaţie pecreier, deoarece prezenta o tumoare cerebrală, formată din mai multe hematoame. Şi, deşi bâtrân, a rezistat foarte bine operaţiei, revenindu-şi după 2-3 după operaţie. Se vede că e călit în lupta vieţii şi Dumnezeu ni l-a mai lăsat să ne bucurăm cu el.

LA MULŢI ANI! , tată-al meu bătrân.

Niciun comentariu: