11 feb. 2010

Lucruri ce nu-mi plac la orasul meu natal, Tg Mures, partea a 2-a

Revin cu partea a doua a lucrurilor ce-mi plac la orasul meu natal. 

Azi voi dezbate mijlocul in comun, devenit "mijloc de pipait in comun" sau "mijloc de aglomeratie in comun" vezi  microbuzele ce ofera transportul in comun pe unele linii a.k.a. maxi taxi. Inteleg ca aceste microbuze se misca mai bine pe strazile inguste din oras, dar exista si autobuze mai mici, care sunt de parere ca pot suplini foarte bine locul acestora, iar maxi taxi ar putea fi eliminate, scoase din uz.

Unele dintre ele arata intr-o stare tehnica deplorabila, cand inchizi usa, se aude un sunet de tabla care-ti da senzatia ca daca tranteai un pic mai tare usa, se dezmembra, ca sa nu mai pomenesc de modul de comportare pe drum. Motorul huruie urat de tot, la cele mai vechi, se zdruncina din toate arcurile, scaunele sunt incomode si ele si ingramadite, astfel incat un om inalt, la 1,83, cat am eu de exemplu, nu are loc nici sa se aseze, (n-are loc sa stea linistit pe scaun, din cauza scaunului din fata, inghesuit in genunchii celui c ese aseaza), da` mai sa stea in picioare, daca e nevoie. Plus ca, atunci cand e aglomeratie nu ai aer sa respiri si nici nu te poti invarti in ele, misca, de frica sa nu lovesti pe cineva, fie cu cotul sau cu ghiozdanul, daca ai asa ceva in in spate.

Am inceput sa le urasc pe acestea si nu inteleg de ce nu scot aceste microbuze, de orice firma ar fi ele: Mercedes Benz, Iveco, Citroen, Renault sau ce firma ar fi ele.

Oare cine le permite sa transporte oameni, si uneori sa puna in pericol vietile oamenilor?

Apoi, am o dilema ce ma framanta de cateva zile si tot vreau sa o afisez spre dezbatere: am observat ca, in cele mai multe banci, farmacii sau exchange houses, personalul ce ofera securitatea e un batranel, om in varsta. Avand in vedere numarul mare de atacuri la banci sau unitati financiare, se pare ca nu este indicat sa angajezi o astfel de persoana pe post de security agent. 

Acesta nu poate sa se miste cu rapiditate si sa starpeasca din fasa o activitate criminala de genu`. Ca agent de security e indicat sa ai un tanar undeva la 30-40 de ani, om masiv, cat muntele, si care daca mai cunoaste si putine arte martiale, si mai e si rapid e angajatul ideal. 

Sa nu se inteleaga ca am ceva cu oamenii in varsta, ii stimez foarte mult pentru intelepciunea de care dau dovada, dar sa pui persoane in varsta ca security agent la banca e ceva foarte grav, inconstienta. 

O prietena, Teodora, imi spunea, "trebuie sa le dai si lor ceva de lucru, o munca usoara", dar eu i-am raspuns "Ok, dar nici security agent la o varsta trecuta de 50 de ani".

Voi ce parere aveti?

Niciun comentariu: