3 mai 2009

Un week-end frumos... zile minunate

Tot poporul roman obisnuieste sa-si faca planuri cat mai mari de 1 mai, pentru ca, inca mai este considerata "Ziua Muncii". Ei bine, anul acesta eu am decis sa nu sarbatoresc cu prietenii, la gratar, cu mici si bere, ci am avut inspiratia si oportunitatea de a vizita manastirea Cozia, castrul roman de la Turnu, si sa sarbatoresc aceasta zi, ca si urmatoarea, fosta a "Tineretului Comunist", acum cik a Tineretului, cu tinerii greco-catolici din Arhieparhia de Alba Iulia si Fagaras, cu ocazia Intalnirii Arhieparhiale a Tinerilor Greco-Catolici, de la Ramnicu Valcea.

Am avut parte de o calatorie frumoasa, in ultima ei parte, de la Sibiu, cu privelisti montane foarte frumoase. Asta poate si datorita faptului ca eram pentru prima oara in zona, iar eu eram fascinat de peisaj. Dupa vizitarea manastirii Cozia (ctitorie a domnitorului Mircea cel Batran la 1386),


si o mica plimbarica prin imprejurimi (castrul roman de la Turnu),




s-a decis, prin majoritate absoluta, ca ar fi bine sa incercam sa ne odihnim, dupa o trezire in zori de zi si un drum de 6 ore cu autocarul.

Orele 17, au adus momentul pentru care am facut deplasarea, si anume, Intalnirea Arhieparhiala a Tineretului. Dupa cina, ar fi trebuit sa aiba loc un moment artistic al tinerilor si poate un foc de tabara, dar acest moment a fost stricat de o o ploaie ce ne ameninta. Si-a aratat putin coltii, cu niste picuri si o aversa, care a trecut repede. Am improvizat noi, tinerii din parohia 2, rapid, un moment artistic, in care am cantat imnul si un cantec foarte drag mie... Aripi de Inger...



In drum spre cazare, am intrat la "Terasa Camelot". Acolo, DJu`, vrand sa para un om de treaba, sa ne laude pentru cheful nostru si buna noastra dispozitie, tot repeta o ineptie... "Ardealu-i fruntea"... as vrea sa-l corectez pe respectivul domn... "Banatu-i fruncea si Ardealu-i mincea".

A doua zi, la Ramnicu Valcea in biserica greco-catolica, ce poarta hramul Sf. Rita, PSS Mihai, episcop auxiliar de Bucuresti, a oficiat liturghia solemna, alaturi de alti aproximativ 20 de preoti, printre care si preotul paroh Dan Fodor.



Niciun comentariu: